زنان ، توسعه ، حقوق و فراتر از آن

مذاکره را به خودتان نگیرید

( به عنوان یک زن ) تا به حال شده در یک گفت و گو و یا یک مذاکره که از قضا برایتان درجه حساسیت بالایی هم دارد، اتفاقات رخ داده در آن جا را و صحبت هایی که بین شما و دیگری یا دیگران رد و بدل شده را به خودتان بگیرید ؟!  و فکر کنید هر کلامی که از دهان طرف مقابل بیرون می آید به مثابه شلیک گلوله ای به سمت شماست ؟

 

اگر کمی دقت کنید حتما یادتان می آید … همه ما این گونه تجربیات را داشته ایم . اما چرا این جور است ؟

 

زنان اصولا در طی یک گفت و گو موضوع مورد نظر و صحبت ها را به خودشان می گیرند و این طور احساس می کنند که مورد حمله قرار گرفته اند. نتیجه چه می شود ؟ این می شود که احساساتی شده ، واکنش نشان می دهند و دیگر کنترل جلسه و ماجرا از دستشان خارج می شود .

 

گریه ، داد و فریاد ، لرزش و تپش قلب و النهایه خروج و نیمه رها کردن یا برعکس پافشاری بر روی حواشی ای که شاید اصلا هیچ ربطی به اصل گفت و گو نداشته باشد.

 

چرا این اتفاق می افتد ؟ بخاطر این که زنان عمدتا موضوع را به خودشان می گیرند . این که با احساسات تان در مذاکره و گفت و گو حاضر شوید اصلا چیز بدی نیست و نشان از بلوغ عاطفی شماست و این را نشان می دهد که شما خودتان هستید و نه ماسکی که بر چهره زده اید . اما وقتی نتوانید احساسات خودتان را کنترل و مدیریت داشته باشید ، هوش هیجانی تان را نادیده بگیرید و صرفا روی موضع خود و حواشی تاکید کنید و احساسات بشدت غلو شده را به نمایش بگذارید این به رابطه شما و گفت و گوی شما ضربه می زند .

 

مردان اصولا چیزی را در گفت و گو و مذاکره به خودشان نمی گیرند . ساده تر از کنار حواشی می گذرند . اما قرار نیست شما مثل مردان و طبق الگوی آنان مذاکره کنید . قرار است تمرکز تان بر روی الگوی خودتان باشد .

 

درالگوی مناسب شما بهره گرفتن از هوش هیجانی و به خودتان نگرفتن می تواند وضعیت شما را در مذاکره و گفت و گو بسیار متفاوت تر از آن چه قبلا بوده اید ، کند .

 

اما یک پیشنهاد :

وقتی حواستان پرت است

ناراحت هستید

استرس زیادی دارید

خسته اید به بشدت

از لحاظ روانی به هم ریخته اید

عصبانی هستید

گیج هستید

بغض دارید

هیجان تان خیلی بالاست

پریشان هستید

مذاکره نکنید … به همین سادگی !

چون تمام این موارد یعنی احساسات شما بالانس نیست و این روی نتیجه شما بسیار تاثیر گذار است .

خودآگاهی نسبت به احساسات تان را تمرین کنید و با آمادگی وارد گفت و گو شوید .

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *